Nová trať v Porubě: tramvaje mají u Slovanu odbočovat doprava

09.10.2017 MÉDIA

zdroj:Bruntálský a Krnovský deník - Extra; str. 3 (Regionální zprávy) ● 7. 10. 2017

Ze čtyř zvažovaných tras připravované tramvajové trati v Porubě zůstala jediná. Jejím přínosem má být i přemístění stávající vozovny ke Globusu.

 

V prvopočátcích vedení města zvažovalo čtyři varianty nové tramvajové trati, avšak vážně zvažovalo pouze dvě možnosti. Buďto by tramvaje z Martinovské ulice odbočovaly na ulici Bedřicha Nikodéma a dále jely po ulicích 17. listopadu a Průběžné až k hypermarketu Globus, nebo by u Rektorátu VŠB-TUO vytvořily už v minulosti několikrát zvažované „téčko“ a odbočovaly doprava na ulici 17. listopadu přímo. Dále by už stejnou trasou dojely k nové točně.Zda a nakolik jsou tyto varianty výhodné měl ukázat dopravní průzkum, který si město nechalo vyhotovit zejména kvůli několika tisícům protestních hlasů. Jeho předběžné výsledky ukázaly, že varianta odbočky z Martinovské ulice nemá smysl.

„Nepřinesla by očekávaný dopravní přínos. Pokračovat proto budeme pouze v přípravách varianty trati vedené od Slovanu po ulici 17. listopadu,“ uvedl ostravský radní pro dopravu Lukáš Semerák s tím, že tato trasa výrazně přispěje k vnitřnímu propojení Poruby, zejména spojení 7. a 8. obvodu s fakultní nemocnicí či vřesinským koupalištěm. Napomoci tomu mají ještě malé elektrobusy. S odstoupením od druhé varianty (zvažovalo se i souběžné realizování obou tras) ubude i počet zastávek. Těch by mělo být místo devíti jen šest. „Snad i toto přiměje k jinému pohledu těch, kteří nás označují jen za betonáře, jejichž cílem je postavit za každou cenu co nejvíce kilometrů trati,“ řekl Semerák k zavržení druhé varianty a připomenul, že Ostrava má časově omezenou možnost čerpat na novou trať dotace ve výši kolem 80 procent bezmála miliardových nákladů.

ODPŮRCI NEUSTOUPÍ

Vyjádření starosty Pustkovce Stanislava Pyše k zavržení jedné z variant se opakovaně získat nepodařilo. Je však pravděpodobné, že obvod se opětovně postaví proti trati. V minulosti tak učinil už několikrát. A s výsledky dopravního průzkumu se nic nemění ani pro odpůrce výstavby trati.

„Vyjmutí trasy po ulici Bedřicha Nikodema naše stanovisko nezmění. Petice chrání všechny tři ulice tedy ještě 17. listopadu a Průběžnou stejnou měrou. Ostatně tento dopravní průzkum je podle nás jen alibistický krok, který má zakrýt to, že po ulici Bedřicha Nikodema nikdy nebylo možné tramvajovou trať realizovat,“ řekla Deníku Vysloužilová.

CO BUDE DÁL?

Vedení města chce nyní výsledky průzkumu detailně připravit pro prezentaci zastupitelům obou dotčených obvodů, s nimiž hodlá jednat ve druhé polovině října. Představí jim také ideu zrušení stávající porubské vozovny. K tomu by ale došlo až po výstavbě samotné trati, kdy by pro potřeby garážování tramvají mohla sloužit cílová lokalita u Globusu. „Místo v obytné zóně hlučné vozovny by Poruba získala lukrativní prostory pro další rozvoj,“ poukázal Semerák, v čem by trať Porubě ještě prospěla. Ani její zastupitelé se totiž ještě nerozhodli, protože čekají na potřebné podklady. A minimálně jejich souhlas město k realizaci trati podle svého příslibu potřebuje. Ostrava zatím stále počítá s harmonogramem, podle kterého by nová trať s tichým zeleným podložím mohla vzniknout v horizontu několika let.

 

 

 

Ostravak.info Ing. Leopold Sulovský, senátor za Ostravak hnutí občanů, volební obvod č. 71 Ostrava
Neváhejte nás kontaktovat
Magdalena Kozubová
tajemník hnutí
+420 725 834 898
tajemnik@ostravak.info
Odběr článků e-mailem