Lanovka v Ostravě hned tak nebude

24.01.2018 MÉDIA

zdroj:Právo - Severní Morava a Slezsko; 

Na konci roku 2016 se Ostravou nesla píseň Jaromíra Nohavici o nové ostravské lanovce, která jako ekologický dopravní prostředek propojí památkově chráněné vysoké pece s Černou loukou a zoologickou zahradou.

Město avizovalo, že do pěti let by lanovka mohla začít fungovat. Jenže nyní se práce na přípravě nové městské lanovky zastavily. „Práce na přípravě nové městské lanovky v Ostravě byly prozatím přerušeny.  

 

Důvodem je to, že její realizace je podmíněna nalezením strategického investora, který by projekt města převzal buď celý, nebo se na jeho realizaci významným způsobem podílel. Strategického investora se ale zatím nepodařilo nalézt,“ vysvětlil ostravský primátor Tomáš Macura (ANO). Dodal, že další pokračování předprojekční přípravy proto bylo ze strany města odloženo do doby, až bude vyjasněna urbanistická koncepce rozvoje území mezi Dolní oblastí Vítkovice a Novou Karolinou.

„Kvůli možné kolizi lanovky s případnými budoucími výškovými budovami. Město má záměr významnou část pozemků v dané lokalitě získat pro svůj budoucí rozvoj a stanovit pro ně nové podmínky výškové a prostorové regulace,“ upřesnil primátor.

Město už má hotovou studii proveditelnosti městské lanovky, která v závěru roku 2016 potvrdila realizovatelnost této investice. Nicméně ukázala, že lanovka nemůže být koncipována, a tedy ani financována, jako součást městské hromadné dopravy. „Lanovka někdy možná v Ostravě bude. Ale nemůžete postavit střechu a až pak se zamyslet a dodělat pod ní barák. Je potřeba začít odspodu, od území, nad kterým by vedla,“ potvrdil slova primátora radní pro dopravu Lukáš Semerák (Ostravak).

„Studie nám řekla, že by vzniklo něco, co by za 300 miliónů korun prostě nefungovalo. Aby to jelo, tak by jedna jízda musela stát 110 korun. A dovedete si představit, když tam půjde rodina se dvěma dětmi, aby za výjezd z Dolní oblasti do zoo zaplatila 440 korun? To by nás lidi poslali do háje,“ líčil Semerák. „Netvrdím, že lanovka v Ostravě nikdy nevznikne. Ale zcela jistě ne v takovém provedení, jak se nakonec nafoukla. Původně bylo v plánu, že by vedla jen od Slezskoostravského hradu nahoru na Landek, tak jako vede v Praze na Petřín,“ připomněl Semerák s tím, že v územním plánu města lanovka zakomponována je. Několik kilometrů dlouhá kabinková lanovka pro deset cestujících měla propojit nejvyhledávanější turistické atrakce v Ostravě a zároveň navázat na hornickou historii krajského města. V minulosti totiž lanovky vozily nad městem vytěžené černé uhlí. Projekt vyvolal v Ostravě mnoho pozitivních i negativních reakcí.

Zatím se nepodařilo nalézt strategického investora

 

 



Ostravak.info Ing. Leopold Sulovský, senátor za Ostravak hnutí občanů, volební obvod č. 71 Ostrava
Neváhejte nás kontaktovat
Magdalena Kozubová
tajemník hnutí
+420 725 834 898
tajemnik@ostravak.info
Odběr článků e-mailem